Teljesítsd be női küldetésed!

Valódi Nő
Csináld a nőséget!

csinald_a_noseget_1.png

Kivezető út a női önismeret lehúzó útvesztőiből.

Na ja, anyáink meg a tudatosság, motivációs idézetek, női archetípusok, családállítás stb. :-) , egész életükben sem hallottak róla, mégis ösztönösen, néha rosszul, többnyire példaértékűen,  hatalmas teherbírással éltek nőként. Tehát, ha nem vonzódsz a nőségről alkotott elméletekhez, és a netről rád ömlő idézethalom sem elégít ki, netán gyakorlatiasabb szemlélettel vizslatod a világot, akkor a fenti cím a neked szóló legjobb tanácsom.

Mindig azt hittem magamról – 50 éven át –, hogy nem vagyok igazi nő. A külsőségekre fókuszáló világunkban, a külsőségekkel próbáltam magyarázni: jobban érzem magam nadrágban, mint szoknyában, ingnyakú, galléros pólókat hordok, duci vagyok, rövid a hajam stb. Az, hogy mit TETTEM az évtizedek alatt, kiesett az öreglyukon, vagyis elfelejtődött. Nem néztem fel mindarra, amiket nőként elkövettem. (Talán, mert természetesnek, magától értetődőnek tűntek?) Nem tudom. Viszont azt igen, hogy ez azt eredményezte, hogy teljesen elvesztettem az önbizalmamat. Olyannyira, hogy már szinte hangom sem volt egy társaságban, aztán már nem is jártam, sőt, nem bíztam másokban sem. Csak a saját világomban éltem, egyszemélyes társaságomban éreztem igazán jól magam. Így védekeztem. Ott nem vágta senki a fejemhez, hogy „neked rövid a nyakad”, hogy „Mi van Pistike?” – célozva a rövid frizurámra, nem erőszakolta rám, hogy „nyáron legalább hordjál lenge anyagú, apró mintás nadrágot”.

csinald_a_noseget_2.jpg

Nem ismertem fel, hogy a világ tükör, és azt a képet mutatja nekem, amilyen képet én alkotok magamnak, saját magamról.

Nőiségem mélybe vezető lépcsőjének legmélyebb fokán indítottam el a Valódi Nő blogot, és kezdtem el írni a Valódi Nő könyvet. Könnyek, szembe kapott, más nők által megfogalmazott kritikus mondatok, sorozatos „visszapattanások”, a családban élés sikertelenségei, betegségek, kemény munka árán jöttem rá, hogy dolgozni kell magamon. Senki más, csakis én kötözhetem be a sebeimet, érthetem meg a születésemet, fedezhetem fel és fogadhatom el a gyökereimet, adhatok választ a fejemben zsongó sok-sok MIÉRT?-re. Csak én bocsájthatok meg másoknak és magamnak is. Tennem kellett érte – legfőképpen szívvel –, hogy újra áramolhasson a női életenergiám. Fel kellett tárnom azokat a szálakat, ahol magamat zártam el az anyámtól, szüleimtől, az ősöktől felém áramló, éltető energiától. Akarnom, vágynom kellett, hogy újra nő lehessek, ha már annak születtem. Nem ihatok bort, miközben vizet prédikálok – tettem a szemrehányást magamnak. Miközben rengeteg nőt sodort mellém az élet, mint egy filmszalagon, el is illantak előlem. Hallhattam szavaikat, csodálhattam példájukat, irigyelhettem alakjukat, de nem adhattak magukból semmit sem nekem. Csupán megfigyelhettem őket, tanultam belőlük.

Magam döbbentem rá egy fáradt délutánon, hogy: én valójában csináltam a nőséget. Férfiakat szerettem és évtizedeken át csiszolódtam férfiasságuk éle nyomán. Gyerekeket szültem, vágyva, hogy megpillanthassam magamat bennük. Főztem, otthonokat, kerteket teremtettem, hímeztem, ha kellett hámoltam :-) . Kihúztam a szemem, kirúzsoztam a szám, elmosolyodtam virágaim láttán. Óh, de hülye voltam, hogy nem láttam: mindig is Valódi Nő voltam.

Ahhoz, hogy Valódi Nő legyél,

ne csak elmélkedj a nőségről,

hanem csináld!

/Valódi Nő/

Sok nő idézetek tömkelegével árasztja el magát és a közösségi média felületeit. Te tudd, hogy ez többnyire csak a passzív befogadás szintjén ragad. Lehet, hogy megérinti a szívedet, de nem vált ki cselekvést, mindössze szép emlék, szerencsésebb esetben egy idézett idézet marad.

csinald_a_noseget_3.jpg

Állj fel, ragadj fakanalat, dagassz kenyeret, süss süteményt, készíts szörpöt vagy szappant, vezess háztartást, ültess növényeket, nevelj állatokat, énekelj vagy táncolj, húzzál szoknyát, fogj pasit, rakd szét a lábad, szülj gyereket: gyakorold a nőséget – nincs ennél jobb iskola.

Ha pedig hosszú évek után még mindig szomorú vagy, megalázottnak érzed magad, depresszióval küzdesz, nincs önbecsülésed, a következő gyakorlattal felülírhatod a magadról alkotott eddigi meggyőződéseidet, hiedelmeidet.

csinald_a_noseget_4.jpg

Nézz vissza a hosszú útra, amit eddig nőként bejártál. Nézz vissza, könnyezd meg, ha kell, és aztán húzd ki magad, légy büszke magadra, mi mindenen túl vagy már. Nehéz volt, ismerd el, de a te utad. Fogadd el, hogy hozzád tartozik, mondd ki hangosan. Mondj valami hasonlót az alul írottakhoz, ami a szívedből jön, a saját szavaiddal! A pontozott részekre beírhatod, amit gondolsz.

GYAKORLAT:  Hálás vagyok, hogy ……………………………………………….… visszanézhetek nőiségem útjára. Köszönöm, hogy látom ……………………………………………………………………… milyen hosszú, és nehéz volt. Csodás utazás volt… Igaz, voltak komoly megpróbáltatások, pl. ………………………………………………………….. a válásom, az elhízásom, a …………………………………….. betegségem, de értek szépséges élmények is, pl. ………………………………………………………………………………… a gyermekem születése, sikeres karrierem, az utazásaim stb. Elfogadom, hogy ez az én utam, és megtapasztalhattam ezeket az eseményeket, és tanulhattam belőlük. Most már látom azt, hogyan fejlődtem a segítségükkel kislányból, ………………………………………….. felnőtt, büszke nővé, feleséggé, anyává ……………………………. Most már megértem, hogy nincsenek jó vagy rossz döntéseim, csak a tapasztalataim vannak. Értékelem, hogy nőnek születtem, hogy kincsként tekintek női létem minden mérföldkövére. Hatalmas tetteket vittem végbe, sokszor megmagyarázhatatlan, isteni erővel:…………………………………………………………………………… Mindezek alapján a tapasztalataim alapján tudom, hogy nem vagyok egyedül, egyedi, és különleges ………………………………………………….. vagyok, és bízok magamban, hogy a hátralévő úton rám váró feladatokat meg tudom oldani. Visszanézve, nem is tűnik olyan rögösnek ez az út. Boldog vagyok, hogy a női lét megtapasztalása által folyamatosan fejlődhetek és beteljesíthetem női küldetésem.

Mit érzel most? Változott valami benned az eddigiekhez képest? Mi az, amit hittél magadról és másként kell tekintened ezután? Mi mindent tettél nőként, amire büszke lehetsz?

Ha szeretnéd, hogy kommented bekerüljön a Valódi Nő kézikönyvbe, csatlakozz a Valódi Nő Facebook csoporthoz:

https://www.facebook.com/groups/427112458156085/?source_id=654622728041634

Teljesítsd be női küldetésed!

Ha tetszett a bejegyzés, légy szíves oszd meg másokkal is! Köszönöm.

Továbbiakért kövesd a Valódi Nő blog Facebook oldalát!

www.facebook.com/valodinoblog

A bejegyzés trackback címe:

https://valodino.blog.hu/api/trackback/id/tr9116502026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása