Teljesítsd be női küldetésed!

Valódi Nő
Ismét becsöngettek – Hogyan hatottak nőiségedre iskolai emlékeid?

szokewikimediacommonslogo.jpg

Neked is volt kedvenc férfi tanárod, akibe „szerelmes” voltál? Téged is csúfoltak az osztálytársaid, szekáltak a fiúk? Idézd fel velünk iskolai emlékeidet! (Kép forrása: Wikimedia Commons) A fotón éppen a szőke nőket figurázzák ki ezek a lányok.

A nővé válás egyik legfontosabb szakaszát az iskolai évek jelentik. Nincs olyan nő, akinek ne lenne olyan emléke, ami egész életén át elkíséri. Arra invitállak, hogy menj vissza az időben és idézd fel magadban ezeket. Ha ennyire bevésődtek, biztos, hogy hatással voltak a lelkedre, akár a testedre is. Gondolat-indítónak mondok pár példát az én életemből.

Szerelmes voltam a tanáromba

Szóval hatodik-hetedik osztályos lehettem, amikor mi csajok, többen is, beleszerettünk a biológia (bocsi, akkoriban még Élővilág volt a tantárgy neve) tanárunkba. Vékony, magas testalkata volt, őszes szálakkal a rövid hajában, egy kis hetyke bajuszt viselt, szinte mindig mosolygott a szeme és a szája. Sármos, jóképű emberként képviselte és testesítette meg számunkra az igazi férfit. Vajon befolyásolhatta a későbbiekben a férfiválasztásunkat? Puska Imrének hívták. Mindig ránk szólt lányokra, hogy húzzuk ki magunkat. Ment is a biológia rendesen. Neked volt ilyen kedvenc férfi tanárod? Szerinted befolyásolta azt, hogy később milyen férfit választottál? A serdülő lányod szerelmes netán a tanárába? Mit javasolsz neki? Hogyan próbálod meg lebeszélni arról, hogy túlzott érzelmeket tápláljon iránta?

Természetesen a csúfolódásból én sem maradtam ki.

Az egyik a nevem miatt történt. Mészáros volt a vezetéknevem és folyton úgy csúfoltak az osztálytársaim, hogy „hentes”. Roppant módon utáltam. Amikor apukám megöregedett – én meg elváltam –, apu kérte, hogy vegyem vissza a lánykori nevemet. Sőt, zsarnoki módon mondogatta, hogy csak akkor fogok örökölni utána, ha újra Mészáros lesz a vezetéknevem. Nem mintha megijedtem volna ettől, gondoltam, akkor nem öröklök, ha ettől függ. Mégis elkezdtem kibúvókat keresni, amikor rá-rákérdezett, hogy mi van a nevemmel? Mondtam, hogy az összes igazolványt át kéne írattatnom, lecseréltetni, az új munkahelyemen is már a férjes nevemen vagyok bejelentve stb. Lehet, hogy az iskolai emlék befolyásolt a tudat alatt? Három-négy kérdezés után abbahagyta az érdeklődést és végül is úgy halt meg, hogy a lánya nem vette vissza a Mészáros nevet. Téged csúfoltak a neved miatt? Hogyan? Netán meg is változtattad emiatt? A gyerekedet is gúnyolják? Hogyan segítesz neki?

A másik csúfolás pedig a duciságom miatt volt. Nem akarom a szüleimre fogni, de sajnos egy olyan faluban éltünk Somogyban, ahol rettentő kemény, szinte édes volt a víz, nem volt jó inni belőle. A főzéshez két faluval arrébb kellett menni egy közkúthoz, kocsival vittük a nagy műanyag kannákat megtölteni. Emiatt sok szénsavas üdítőt vettek, meg teát főztek apám és a mostohaanyám, utóbbi pedig ráadásul rettentő sok süteményt is sütött. Így 12-13 éves korom körül meghíztam. Pedig már udvarlóm is volt a nyolcadik osztályból, Gábornak hívták. Hát képzeljétek el! Akárhányszor nekünk kinti testnevelés óránk volt, a nyolcadikosoknak meg mindig akkor volt gyakorlati órájuk, amit jó időben az iskola tankertjében töltöttek, az iskolai foci- és futópálya mellett. A mi Csilla tanító nénink mindig két kör futással indíttatta velünk a tornát (a 400 m-es futás felmérés pedig egy és egyharmad körre jött ki). Azt az égést uram-atyám! Amikor a tankert elé értünk a futás során, azt a füttyögést és bekiabálást, amit kaptunk mi lányok, a nyolcadikos fiúktól, soha nem felejtem el. Máig a fülemben cseng a „Hajrá Duci Juci!” beszólás. Azt hiszem előző évben, 1982-ben jelent meg a Hungáriának ez a dala, hát gyűlöltem rendesen. Már lógott a belem, annyira próbáltam rákapcsolni, de mindig az utolsók közt futottam be. Aztán persze, egész életemben rühelltem futni. Meg levetkőzni mások előtt. A jelenlegi párom egyenesen prűdnek bélyegez. Neked volt ilyen megszégyenítő élményed? A későbbiekben is hatással volt ez az életedre, nőiségedre? Ha a lányod is ilyen problémával küzd tudsz neki javasolni valamit?

Azért, mert nem voltak márkás cuccaim, nem csúfoltak, mert az elsők között voltam mindig, aki megkapta a fehér tornacipőt, a Monchhichit (képzeld, újra kapható :-) : https://www.galaxyjatekaruhaz.hu/241-monchhichi , az éppen uralkodó csöves famert vagy a térd fölött és bokánál cippzáros „popper” répanadrágot.

Huuúú de sok minden jut eszembe…                   

Egyszer alsó tagozatban – akkor egy megyeszékhely lakótelepén laktunk éppen – szerelmespárt alkottunk a telep legalvilágibbnak számító, legjóképűbb, barna bőrű bandavezérével. Nagyon vagány volt, csillogó fekete szemekkel, fekete hajjal. Egyszer a baránőmmel elárultunk „az ellenségnek” valami bandatitkot. A Zsolti ezt megtudta, és nem számított, hogy a csaja voltam. Odaállítottak minket a tízemeletes ház oldalánál a falhoz. Elvakította a szememet a nap a nyári forróságban, a hátunkat égette a fekete mozaikkővel kirakott házlábazat. A fiúk ott álltak velünk szemben felsorakozva, egy bőrfoci volt a lábuknál. Mi voltunk a célpont, bennünket kellett eltalálniuk a labdával. Az első rúgás után a tenyereimbe temettem az arcom (hála istennek, akkor még nem viseltem szemüveget) és próbáltunk a barátnőmmel minél inkább oldalra fordulni egymás felé, hogy a labda minél kevésbé csípjen. Hogy leplezzük a fájdalmunkat, kínunkban röhögtünk és közben folyt a könnyünk az arcunkon. Nem emlékszem, hogy hány rúgást kaptunk. Ugye mondanom sem kell, hogy a sráccal aztán szakítottunk, de nagyon nehezen tudtam megszabadulni tőle. Téged bántottak a fiúk valamilyen formában? Hogyan hatott ez a párválasztásod idején vagy a házasságodban? A lányodnak húzgálják a hosszú haját, vagy máshogyan szekálják a fiúk? Hogyan vészelitek át ezt az időszakot?

A te lányoddal vagy a fiad lány osztálytársával ugyanezek megtörténhetnek csak más formában. Te tudomást szerzel ezekről? Meg tudod beszélni a lányoddal? Milyen tanácsot adsz neki? Elmeséled neki a te iskolai élményeidet e téren? A te iskolai emlékeid hogyan hatottak a felnőttkori életedre?

Aztán ott van még az osztályon belüli klikkesedés, a barna bőrű osztálytárs „niggerezése”, a „bénának” pecsételttel való beszélgetés tiltása stb. Nektek voltak ilyen vagy hasonló problémáitok? Ha igen, hogyan oldottátok meg? Ha lehet, most csak „lányos” gondokat írjatok! Egy későbbi posztban megkeressük a megoldási lehetőségeket az iskolai zaklatásra.

Teljesítsd be női küldetésed!

Ha tetszett a bejegyzés, légy szíves oszd meg másokkal is! Köszönöm.

Továbbiakért kövesd a Valódi Nő blog Facebook oldalát!

www.facebook.com/valodinoblog

A bejegyzés trackback címe:

https://valodino.blog.hu/api/trackback/id/tr7915068100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.09.20. 21:17:49

engem a fiuk nem bántottak..ok, igen volt, hogy beprobalkoztak, tapiztak, de lelkileg sosem..az a lányok dolga volt.....ugyhogy álmatlan éjszakákat nekik koszonhetek.

Valódi Nő 2019.09.20. 22:29:38

@PeniValdes: Igen, a lányok nagyon tudják bántani egymást. Mikor 12 éves lehettem, a mostohaanyám azt kérte, hogy ne barátkozzak az akkori barátnőmmel azért, mert cigány volt. Én pedig megszakítottam vele a barátságot. Szerinted mit érezhetett az a lány? Vagy hallottam, hogy a fiam lány osztálytársai hogyan leszólták azt, akinek a szülei nem tudtak márkás ruhát venni. Talán nem véletlenül mondják, hogy a nők a nőknek öltözködnek felnőttként. Téged csúfoltak valami miatt a lányok? Mi volt a baj?

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.09.20. 23:17:07

@Valódi Nő: nem én voltam a legtrendibb csaj a ruhákban...a vicc az hogy ma azokkal a szerelésekkel a legdivatosabb lennék....na a gondjuk nem ezzel volt, hanem azzal hogy a fiuknak ennek ellenére tetszettem..ezt vhogy nem tudták osszerakni magukban...elvégre a jocsaj az a noknel az aki trendi, sminkel stb..a fiuknal meg az aki helyes arcu, és testre is ok

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.09.21. 10:07:42

ja meg volt eszem..ami szintén nem volt trendi

Valódi Nő 2019.09.23. 13:46:56

@PeniValdes: Értem, és hogyan éreztették veled a lányok, hogy "kilógsz" a csoportjukból? Tudnál idézni, hogy miket mondtak neked vagy csináltak veled? Tudod készül egy könyv is a blog anyagából, ahova a kommentelők hozzászólásait is szeretném betenni az egyes témakörök után. Ha van ehhez kedved, meghívlak, hogy figyeld a Valódi Nő facebook oldalát, ahol elindítok egy csoportot. Akik majd tagjai lesznek, és hozzászólnak, az ő kommentjeikből fogok válogatni.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.09.23. 22:00:58

@Valódi Nő: persze..csunya szavakat írtak rolam a wc falára, lelki terror..lehetsz a barátunk, ha...(ezt persze a tanárok sosem vették észre...) késobb aztan leribancoztak...a srácok kedveltek, ez baj volt a csajok szemében...nem fértem bele a kategoriába

Valódi Nő 2019.09.27. 11:14:06

@PeniValdes: Nem semmi, amik történtek, nehéz évek lehettek... A szüleiddel meg tudtad beszélni vagy titkoltad ezeket? Mivel ehhez a poszthoz más lány rajtad kívül nem írt a saját tapasztalatáról, szeretném majd a Valódi Nő könyvbe betenni a hozzászólásodat. Légyszi, ezért csatlakozz a FB-on a Valódi Nő csoporthoz: www.facebook.com/groups/427112458156085/?source_id=654622728041634
Ugyanis beleegyező nyilatkozatot kell kérnem majd, ehhez pedig kéne az e-mail címed. Köszi.
süti beállítások módosítása