Teljesítsd be női küldetésed!

Valódi Nő
Ízes, "véres" Halloween torta

 

1nyito1000x708logo.jpg

Belül piros, mint a vér, az íze pedig mennyei. A gyermekeddel mókás lesz kidíszíteni!

Elérkezett október utolsó napja, Halloween napja. Soha nem tulajdonítottam neki jelentőséget… Tavaly már érett a dolog, de megúsztuk (család szinten). Idén viszont megérkezett az első parti meghívó. Ufff. Gyerekes családhoz kell mennünk, mivel készüljek, sopánkodtam. Beöltözés nem lesz, tiltakoztam. Háziasszony révén, illetve korábbi kísérleteimre gondolva (mindig kemény lett a tészta): a tortasütést láttam az egyetlen menekülési útvonalnak. Végre sikerült! Igaz, a fáradtság még elfedi az örömömet, de a bezsebelt siker – hidd el – megéri.

Csajok, ezzel villanthattok! Fantasztikus alaptorta, úgy változik át, mint egy kaméleon: hiszen ha szerelmes díszítést használsz, akár Valentin-napra is csodás ajándék lehet, klasszikus habrózsákkal borítva pedig születésnapra, eljegyzésre is elkészítheted. Ha kihagyod a málnalekvárt, red velvet vagy magyarul bársony torta lesz belőle. Ez a torta a kreativitásod megtestesítője.

Málnalekvár: nem kötelező, de szerintem nagyon feldobja az ízvilágot, a torta belsejében pedig a vér illúzióját keltheted vele. Előző nap készítsd el, ha túl nagy falatnak érzed az egész tortát elkészíteni egyetlen nap alatt.

Hozzávalók a málnalekvárhoz:

250 g fagyasztott málna                                             2 evőkanál kristálycukor

2 evőkanál piros szörp                                                1 csomag vaníliás cukor

pici só                                                                            1 teáskanál őrölt étkezési zselatin

4 teáskanál rum (opcionális) vagy aroma tetszés szerint

Elkészítés:

Egy pici nyeles láboskába tedd bele a málnát, keverd el a cukrokkal, sóval, szörppel és gyakori kevergetés mellett forrald fel. Majd takaréklángon, fedő alatt, néha átkeverve, forrástól számítva kb. 5-10 percig főzd.

3zselatin1280x720logo.jpg

Ha letelt az idő, egy kis kávéspohárba tegyél 1 evőkanál vizet és szórd bele az 1 teáskanál zselatint. Azonnal öntsd a forró gyümölcshöz és keverd el benne, még 1 percig főzd vele. Zárd el a lángot és öntsd a rumot a keverékbe.

2malna900x506logo.jpg

Ezután egy kis tálka felett, közepes fémszűrőt használva, egy teáskanál segítségével, 2-3 részletben passzírozd át a málnát, a fennmaradó magokat pedig dobd el. Miután kihűlt, folpackozd le és tedd a hűtőbe.

Tipp: A mirelit gyümölcsöt böngészd át, nincs-e közötte levéldarab vagy fülbemászó.

Fontos: A zselatint rögtön öntsd a gyümölcshöz, különben megduzzad a vízben, és beleköt a pohárba!

Figyelem: Tilos elnassolgatni :-) a nagy részét!

A vajat 1-2 órával a készítés előtt vedd ki a hűtőből, hogy meglágyuljon.

A tortalapot sütheted egyben is, és aztán három szeletre vágod, ha nehezen megy a szeletelés, akkor süsd külön formákban őket, én ezt választottam.

8tortakarikak1024x576logo.jpg

Tehát 3 db, 19,5 cm belső átmérőjű, kerek tortaforma oldalát vajjal kenj ki és picit liszttel szórj meg. Az aljukba vágj szilikonos sütőpapírból karikát. Nehogy egyenként vagdosd ki, mint én régen!

4karika.jpg

Tipp: Papír tortakarikák vágása. A kiterített sütőpapírra mérd fel egymás mellé a 3 db 19,5 cm oldalhosszúságú négyzeteket. A felrajzolt vonalak mentén hajtsd a három négyzetet egymásra. Majd hajtsd félbe, végül pedig negyedbe az egészet.

7karikavagasmontazs910x1024.jpg

A középponttól mérd fel sugár-irányban a 19,5 cm felét, én kicsit kisebbet vettem, hogy könnyen beleférjen a formába, vagyis 9,5 cm-t. Végül vágd körbe a papírt az ív mentén.

180 fokra melegítsd elő a sütőt! Ezalatt állítsd össze a tésztamasszát.

9hozzavalok1024x576logo.jpg

Hozzávalók:

295 g finomliszt                                                            115 g (szobahőmérsékletű) vaj

2 db tojás                                                                       300 g kristálycukor

1 csapott teáskanál (5 g) só                                       2 csapott evőkanál céklapor

2 evőkanál málnapiros ételfesték (maxcolor)        1 teáskanál Vivid red ételfesték (Fractal) gél        

1 teáskanál vanília kivonat                                         2,5 dl író

1 teáskanál kakaópor                                                  1 teáskanál szódabikarbóna

1 teáskanál almaecet

Elkészítés:

10tojasvaj1000x563logo.jpg

Egy nagyobb tálban először fakanállal, majd robotgéppel alaposan keverd ki a lágy vajat a tojásokkal, meg a fokozatosan hozzáadott kristálycukorral.

11kifeheredes1024x576logo.jpg

Kifehéredésig (valójában vajszín) keverd.

Fontos: Igazából ez nem piskóta, hanem ahogy a mostohaanyám mondaná, kevert tészta (:-) Felnőtt koromra sem sikerült rájönnöm, hogy nála ez mit jelentett. Amit fakanállal keverünk, az biztosan kevert tészta – gondoltam gyerekként.). Míg a piskótánál a felvert tojásfehérje biztosítja a tészta lazaságát, itt a vajat alaposan keverd ki robotgéppel a tojásokkal és a cukorral. Lényeges a stabilitás szempontjából, hogy a tojássárgája jól megkösse a vajat – nekem az egész olyan, mintha egy édes majonézt készítenék.

12szinezekek1024x576logo.jpg

A cukros-vajas keverékhez tedd hozzá a színezékeket: a 2 ek málnapirosat, az 1 tk Vivid redet (közvetlenül a masszára), a 2 ek céklaport, az 1 tk kakaóport átszitálva. Nyomd a masszára az 1 tk vanília kivonatot is. Robotgéppel alaposan keverd át a masszát.

Figyelem: A Fractal gél és a vanília paszta olyan sűrűek és tapadósak, hogy semmiképpen ne nyomd a kanálba, mert sok anyagot elveszítesz! Közvetlenül a tésztára nyomd őket, így kevesebb lesz az anyagveszteséged.

13iro1024x576logo.jpg

Ezután a kimért 2,5 dl írót is keverd a tésztába.

14liszt1024x576logo.jpg

A sót alaposan keverd el a liszttel, majd fakanállal forgasd a vörös masszába.

Figyelem: Amikor a száraz összetevőket a nedvesekhez kevered, csak épphogy forgasd át párszor, mert ha túlkevered, attól állítólag morzsálódni fog a tésztád (Forrás: https://sobors.hu/receptek/tortalap-iroval-recept/). Ha viszont nagy csomókat látsz benne, inkább pörgesd át robotgéppel.

15almaecetmontazs800x900logo.jpg

Egy kávéspohárban az 1 tk szódabikarbónára önts 1 tk almaecetet. Ez hirtelen felhabzik, így azonnal öntsd a tésztástálba, majd keverd el a masszában. Végül oszd el a keveréket háromfelé a tortaformákba.

A sütőrácsot – a villanysütőmben – az első polcra tettem.

Tipp: A próbasütéskor normál helyzetben – peremmel felfelé – tettem be a sütőrácsot, ugye a rutin… Persze, hogy a három forma éppen nem fért el rajta, így „felmásztak” a rács tetejére, és a sütilapok ferdék lettek. Na, nem estem kétségbe, levágtam a ferde részeket és eltettem piskótamorzsa díszítésnek.

16tortaforma1024x576logo.jpg

Ha ezt szeretnéd elkerülni, akkor fordítva tedd be a sütőrácsot: peremmel lefelé, így egyenesen sülnek meg a tortalapok.

Sütési idő: alsó-felső sütésen 30 perc.

17sutesproba1024x576logo.jpg

Tipp: Mielőtt kivennéd a tésztát, végezz próbát egy vékony, hegyes eszközzel pl. hústű, hurkapálca, vékony pengéjű nagykés – én ez utóbbival szoktam. Eleve tartsd be, hogy 20 perc előtt piskóta jellegű tésztáknál nem nyitod ki a sütő ajtaját, mert összeesik a sütid. Szóval félig nyitott sütőajtónál, – hogy ne csapja meg hirtelen a hideg levegő –, szúrd a massza közepébe az eszközt, és ha nem ragad rá tészta, akkor nagy valószínűséggel megsült a süteményed.

18racs1024x576logo.jpg

Vedd ki a formákat, és ha már hozzájuk tudsz nyúlni, vedd ki a lapokat, húzd le az aljukról a sütőpapírt, és hűtsd ki őket sütőrácson. Addig el tudod készíteni a krémet a töltéshez és bevonáshoz.

19krem1024x576logo.jpg

Krém hozzávalói:

25 dkg mascarpone                                                     10 dkg porcukor

2 csomag vaníliás cukor                                             1 kisebb lime leve

pici só                                                                             5 dl lehűtött habtejszín

1 kávéskanál habfixáló (opcionális)

Mosd meg a lime-ot, facsard ki a levét.

20mascarpone1024x576logo.jpg

Egy tálban keverd ki a mascarponét a porcukorral, 1 csomag vaníliás cukorral, pici sóval. Egy nagy tálban verd habbá a hideg tejszínt az 1 csomag vaníliás cukorral (habfixálóval).

Figyelem: Csak legalább egy éjszakát hűtőben hűtött habtejszínt tudsz habbá varázsolni. Én nagyon féltem ettől, ezért biztosra akartam menni, tettem bele habfixálót, de anélkül is működik. Meggle Cukrászhabot használtam, és bejött.

21tejszin1024x576logo.jpg

Az oldalán találsz egy utasítást, miszerint először óvatosan 1 percig kell verni, eközben tettem hozzá a vaníliás cukrot. Mielőtt a nagy fokozatra kapcsoltam, hozzá forgattam az 1 kk habfixálót, a közepes fokozaton szintén 1 percig vertem a habot és tadám, kemény is lett. Vigyázz, ha túl sok fixálót teszel (pl. az egész csomagot, ami 10 g), nagyon merev lesz a hab, nehezebben tudod majd kenni.

22osszekeveres1000x563logo.jpg

Ha összeállt a tejszínhab, keverd hozzá a mascarponét.

Helyezd az első lapot egy 24 cm átmérőjű fekete tortakartonra – ez ugyanis könnyen letörölhető, ha valami véletlenül ráesik, aminek nem kéne. Tegyél rá jó vastagon a krémből, majd tegyél a krém közepére az előző nap elkészített málnalekvárból. Ezt ismételd meg, végül helyezd fel a harmadik lapot. A torta oldalát kend körbe a krémmel (szerintem így is fog még maradni, úgy hogy ne sajnáld!).

23toltes1280x720logo.jpg

Figyelem: Ne vidd ki a lekvárt szélig, mert le fog folyni, és nem tudod körbevonni a tortát a krém többi részével!

Díszítés: Most jön a legjobb rész, végre!

A torta tetejére is tehetsz ilyen krémet. Én marcipánt használtam natúr ill. fekete színekben. Pénzt spórolhatsz, ha helyette fondant veszel (kb. negyed áron van) vagy készítesz.

Hozzávalók:

150 g-os fekete ill. natúr marcipán masszák (lehet, hogy kevesebből is ki lehet nyújtani, de én nem tudtam volna).

24marcipan1024x576logo.jpg

Tipp: Én egy szilikon lapra tett folpackon nyújottam ki őket (először a nagyobb natúrt, majd a kisebb feketét) – ne nevess ki – lehet, hogy csak egyik is elég lett volna (mármint a szilkon vagy a folpack). A lényeg, hogy a torta átmérője (a 19,5 cm) meglegyen, és ezt egy éles késsel, átlóban levágtam. Ha nyújtásnál a marcipán nagyon ragad, kevés porcukorral szórd meg a masszát.

25szelek1000x613logo.jpg

A túllógó széleket késsel körben levágtam.

26seb1024x576logo.jpg

A világos marcipánt éles késsel bevágtam – ez lesz a seb. A belsejébe a vért utánzó málnalekváros zselét folyattam.

Málnalekváros zselé: Ehhez egy fém bögrében 1/2 kávéskanál piros tortazselét elkevertem 2 teáskanál málnalekvárral, 1 teáskanál piros szörppel, 1 teáskanál vízzel. Kis lángon fél percig főztem és rácsorgattam a sebre, a torta szélére. Vércseppeket is cseppenthetsz vele. Gyorsan dolgozz, mert ha kidermed a bögrében, már nem tudod visszafolyósítani, újat kell készíteni.

Marcipán figurák:

27denever1000x563logo.jpg

A megmaradt, kinyújtott masszából, formák segítségével kiszúrhatod őket, ez éppen egy denevér. Vagy készen megveszed. Ezt a gyermekeddel együtt is elkészítheted.

28pillecukor1000x563logo.jpg

Pillecukor pókháló: Egy kis üvegpohárba tegyél 2 db fehér pillecukrot és tedd a mikróba, először 20 másodpercre. Fogpiszkálóval húzkodj vékony szálakat a torta fekete részére. Ha kihűlt, 5-10 másodperc alatt visszamelegítheted. Forró vízbe áztatva a poharat, le tudod mosni róla a ráolvadt cukrot.

Tehetsz még a tortára ehető ostya szellemeket stb.

28pokhalo1024x576logo.jpg

Olvasztott csoki-pókhálót is rajzolhatsz.

29piskotamorzsa1024x576logo.jpg

A torta oldalára tehetsz piskótamorzsát, liofilizált málnát.

31kesesforras768x1024.jpg

Ha nincs játék, akkor egy valódi nagykés is landolhat a tortasebben. Neked milyen ötleted van még?

30szelet1000x563logo.jpg

Ilyen gyönyörű lett a belseje, ahogy a málna lefolyik a vágási felületen.

Az eredeti receptet innen dolgoztam át: https://www.nosalty.hu/recept/red-velvet-vorosbarsony-torta

Ha kipróbáltad, hogyan sikerült a torta? Írd meg! Mit csináltál másképp és bevált? Te mit szoktál Halloweenre készíteni? Kérjük a receptet is!

Ha szeretnéd, hogy kommented bekerüljön a Valódi Nő kézikönyvbe, csatlakozz a Valódi Nő Facebook csoporthoz:

https://www.facebook.com/groups/427112458156085/?source_id=654622728041634

Teljesítsd be női küldetésed!

Ha tetszett a bejegyzés, légy szíves oszd meg másokkal is! Köszönöm.

Továbbiakért kövesd a Valódi Nő blog Facebook oldalát!

www.facebook.com/valodinoblog

A bejegyzés trackback címe:

https://valodino.blog.hu/api/trackback/id/tr3616740176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása